Van Ravenna naar Bagno di Romagna 97 km - Reisverslag uit Bagno di Romagna, Italië van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu Van Ravenna naar Bagno di Romagna 97 km - Reisverslag uit Bagno di Romagna, Italië van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu

Van Ravenna naar Bagno di Romagna 97 km

Door: De fietsers John en Kees

Blijf op de hoogte en volg John/Kees

07 Mei 2014 | Italië, Bagno di Romagna

Goed geslapen in een slecht pension. Kamers waren slecht, water om te douchen was koud, en het ontbijt was ook niet veel soeps, een paar kleffe croissantjes en een doos vol beschuit en een bak vol jam. Eet u smakelijk. Mooi detail was dat we met de fietsen door de eetzaal moesten omdat die achter in de patio stonden onder een zwilkje ( plastic tafelkleed). Dit vonden wij nog wel grappig. Gauw vergeten en maar op pad.
Onze etappe gaat vandaag gedeeltelijk door de Po lakte om te eindigen in de bergen van de Apennijnen op een hoogte van 500 mrt. De laatste 30 km was alleen maar berg op. Echte kuiten bijters die laatste loodjes. Maar laten we bij het begin beginnen. Om uit Ravenna te komen hadden we de hulp ingeroepen van Truus onze fietscomputer. Als hij zich erg eenzaam voelt begint Kees er zelfs tegen te praten. Zij (!) zorgt er steeds voor dat we op de plaats van bestemming komen. Tussendoor doen we veelal de route lezen, een mooie taak voor John. Samen hebben we tussendoor even een klein werkoverleg 'lees jij wat ik lees' en dan gaan we weer los. Vandaag het lunchpakket ingekocht bij de Lidl, de sponsor ( u weet wel, webwinkel Bloem: voor al uw brocante) is ws op de fles want we horen niks en er is enige achterstalligheid in de betaling.
Via dorpjes met de namen van alle heiligen zoals S.Bartolo, S.Stefano, S.Pietro, S.Zacharia etc verlieten we langzaam het vlakke land en kregen we een prachtige skyline met de Apennijnen. De natuur werd wat mooier, oude cipressen, mooie bloemenvelden, kronkelige weggetjes kortom weer een groot contrast met gisteren. Onderweg even een café Americano voor de broodnodige cafeïne ondersteuning. Langzamerhand werd het landschap heuvelachtiger gedomineerd door kleine weilanden en oude eikenbomen. Op de achtergrond steeds het geluid van de autostrada, de nieuwe snelweg richting Rome. In ons enthousiasme namen we al een keer de oprit naar de autobahn, een luid toeterende Italiaan bracht ons op andere gedachten.....in Borello het lunchpakket soldaat gemaakt want alles wat je niet kunt hebben is een hongerklop. Vanaf dat dorpje loopt de route gestaag omhoog. Voor de mannen uit Dalen zijn de bergen wel de uitdaging. Naast het gezang van de vogels klinkt ook regelmatig een Hollandse smartlap. Jodelahidie. Na Sarsina hebben we alle lucht nodig voor de beklimming met veel haarspeldbochten, op een klein verzet gaat ieder op zijn eigen tempo naar boven. Steeds op elkaar wachten om het teamverband te versterken en natuurlijk de evaluatie ' hoe staat het er met jou voor?' De weg is soms bar en boos, gaten en scheuren waar ze in Bulgarije jaloers op zouden zijn. Wel steeds opletten dus. John kiekt onderweg nog wat paarse bloemetjes. Dat we deze tocht in het voorjaar doen is echt de slagroom op de taart. Wat is de natuur mooi in dit jaargetijde: ''t is lente 't is lente, ik voel het aan mijn instrumente. Na een geweldig stoer stuk met een paar steile kilometers komen we aan bij ons overnachtingsadres B&B Balneum. Een schril contrast met gisteren, alles tip/ top in orde. We hebben gedoucht en de was gedaan en gaan nu een hapje eten. Dank voor alle goede wensen en ' lass die Sonne in dein Herz' dann ist Alles moeglich. Ciao

• 08 Mei 2014 - 06:55

Ineke:

Hoi mannen

Wat een heerlijk uitzicht !!!
    Hier regen, regen,regen dus de buien die jullie hebben gehad zijn nu hier
    Nog een paar daagjes, heerlijk een feestje bouwen in Rome
    Nog effies.......

Groetjes Ineke

• 08 Mei 2014 - 13:59

Anouk:

Heerlijk nu de zon! Geniet ervan!
    Groetjes van de boys, go opa!

• 08 Mei 2014 - 16:06

Gerrit En Wimmie:

John en Kees,

Leuk om al die verslagen te lezen ! Rome is in zicht, een hele prestatie !
    Wel jammer dat Bloem jullie in de steek laat, maar jullie hebben natuurlijk nu wel bewezen dat je met repen van de Lidle een heel eind komt.
    Nog even doorbijten, veel succes !

Groetjes
    Gerrit en Wimmie

• 08 Mei 2014 - 21:10

Geertje:

Hoi mannen,
    Morgen dus naar Trestina?