Van Ponzano Romano naar Castel Giubileo 65 km - Reisverslag uit Rome, Italië van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu Van Ponzano Romano naar Castel Giubileo 65 km - Reisverslag uit Rome, Italië van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu

Van Ponzano Romano naar Castel Giubileo 65 km

Door: De fietsers John en Kees

Blijf op de hoogte en volg John/Kees

12 Mei 2014 | Italië, Rome

Halo volgers Waar we geslapen hebben kun je wel vergelijken met een van der Valk hotel. Het ontbijt wat je hier voorgeschoteld krijgt is heel veel en vaak met zoete dingetjes. Diverse soorten C
cakes, koekjes, zoete broodjes , jam enz. De dag ervoor hadden we eerste gedeelte van de etappe al verkend en we wisten dat het zwaar zou worden, en het was zwaar met een paar pittige steigingen van 10 tot 12%. We moeten ook deze dag onze laatste reserves aanspreken om naar boven te komen. Als je niet oppast komt het ontbijt er linea recta weer uit, want forceren is geen kunst op deze bergjes. Maar het lukt ons toch steeds weer!!. Na de klim richting Nazzano en daarna Fiano Romano ontmoeten we twee dames uit Duitsland uit München die ook aan het afdalen waren. Iets geschreeuwd tijdens de afdaling, ze waren ook op weg naar Rome. In het gedeelte dat het niet zo hard meer ging hebben we wat kunnen praten. Besloten met elkaar op het volgende terrasje een kop koffie te drinken en even wat bij te kletsen. Hun echtgenotes hadden hun afgezet in Innsbruck, ze zijn via de Brennerpas de Alpen overgestoken. We hebben ook over onze website gesproken en dus een foto gemaakt die we nu geplaatst hebben. Ze beloven vanavond te kijken, misschien komen we elkaar nog tegen op het St. Pietersplein in Vaticaanstad. Zij fietsen in 1 straal door naar Rome, Reitsma heeft met ons andere plannen. Na Fiano Romano moet er nog zonodig sightseeing worden gedaan in oa Capena en Morlupo wat allebei natuurlijk op de berg ligt. Langzamerhand beginnen we de toeristische route zat te worden, we hebben alleen maar oog voor de borden met Roma. In Castelnuovo hebben we crisisoverleg met als uitkomst ' straight on' over de Via Flaminia. Per slot van rekening kozen de Romeinen vroeger ook voor de kortste weg naar Rome na een veldslag. Op de grote plaat bergaf met overal auto's gewoon lekker naar beneden. Heerlijk en het schiet lekker op. In Prima Porte gaat de MIO aan om ons naar het hotel te begeleiden. Met zorg hebben we gekozen voor een onderkomen in Castel Giubileo, want we zijn in jubelstemming. We staan voor de poorten van Rome. Morgen verwachten dat we met klaroen geschal binnen worden gehaald. De laatste kilometers fietsen we langs de Tiber naar Vaticaanstad want John wil de paus zijn geloofsbrieven aanbieden. We overnachten in een mooi hotel met een ruime kamer, het laatste wasje is gedaan, morgen de apotheose. Dan een paar dagen chillen. Donderdag gaan we richting luchthaven voor de noodzakelijke voorbereidingen voor de vlucht terug. Volgende week wacht het werk weer, een hele ervaring rijker.
Tot morgen en oant sjen ( voor de Friezen onder ons)

• 12 Mei 2014 - 20:06

Ginie Pelgrim:

Hallo jongens, wat weer een mooie verhalen. Nog even en jullie hebben dus je doel bereikt. Geniet van de stad Rome, lijkt ons ook helemaal geweldig. Doe de paus de groeten en tot ziens. Groetjes van Aloys en Ginie.

• 12 Mei 2014 - 20:11

Sieta:

Nog 1 nachtje slapen en dan ....... John en Kees misschien mogen/kunnen jullie de paus ontmoeten en kan John zijn geloofsbrieven persoonlijk aanreiken.
    Ik wens jullie een hele goede intocht door de poorten met veel klaroen etc geschal. Go for it !!!!!!!!!

• 12 Mei 2014 - 20:18

Anouk:

Yes arrivé!
    Geniet van de stad, de rust voor de beentjes en de overwinning!

• 13 Mei 2014 - 00:02

Geertje:

Hoi mannen,
    Geniet morgen van jullie fietstocht en aankomst in Rome en van een paar daagjes sightseeing in Rome. Groetjes aan de paus!

• 13 Mei 2014 - 20:10

Arry:

Top gedaan John en pap! Mooie prestatie! Geniet nu van het mooie Rome. Tot vrijdag!

• 18 Mei 2014 - 07:57

Alejandra Zotz:

Hallo Ihr zwei Holländer,
    schönes Fotos, und irgendwie schauen wir wie ein Team aus (Trikotfarbe).
    War schön, mit Euch ein Schwätzchen zu halten. Und die Pfingstradtour bei Euch in Holland merken wir uns.
    Sind um 13.30 Uhr am Petersplatz angekommen, war ein tolles Gefühl.
    1 Tag in Rom hat uns aber mehr geschlaucht als 10 Tage Radfahren.
    Die Tour durch Italien war für uns ein tolles Erlebnis. Was kommt nächstes Jahr?
    Ganz liebe Grüße aus Duitsland senden Euch die beiden Bavariangirls
    Lydia und Alejandra