Van Ala naar Arcole 106 km - Reisverslag uit Arcole, Italië van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu Van Ala naar Arcole 106 km - Reisverslag uit Arcole, Italië van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu

Van Ala naar Arcole 106 km

Door: De fietsers John en Kees

Blijf op de hoogte en volg John/Kees

04 Mei 2014 | Italië, Arcole

In een fantastisch appartement waar we in een gehele nieuwe kamer hebben geslapen kregen we s'morgens ook nog een geweldig ontbijt. Dus we gingen weer fris op stap en fietsten we relaxed langs de Adige met een windje in de rug. In dit gebied zijn er minder fruitbomen maar voornamelijk druiven plantages. ( zie foto). Aangekomen bij Rivoli moesten we geheel onverwachts een berg beklimmen met stijgingen van 10%. We hadden boven gekomen net als de schaatsers een 1500 m kuchje. Hier bovenop de heuvel staat het fort Wohlgemut, in 1850 - 1851 gebouwd door de Oostenrijkers, die het toen voor het zeggen hadden in deze regio. Eerst even tijd voor een lekker kopje koffie en even bijkomen van de inspanning. Verder gereden langs de Adige die hier gekanaliseerd is en lijkt op een grote betonnen bak om daarna Verona binnen rijden. Soms fietsten we niet op een fietspad maar op een zgn rustige weg volgens Reitsma maar de vele motorrijders dachten dar anders over, als ware kamikaze piloten denken ze dat op een circuit zijn, opletten dus. Het eerste wat we in Verona tegen kwamen was een enorme brocante markt. Gerrit en Wimmie dit is echt iets voor jullie, maar even naar een foto in dit verslag. Aan het eind van de markt was de basiliek Sint Zeno waar we een 1,5 uur hebben rondgekeken (zie foto's). Verona was al in Romeinse tijd een welvarende stad door zijn strategische ligging. Wegens tijdgebrek zijn we niet bij het balkon van Romeo en Julia geweest. Met enige moeite en m.b.v een aardige Italiaanse jongeman zijn we redelijk vlot uit Verona gefietst.Op de weg naar de Reitsma route kon je mooi de omvang van de stad zien met zijn vele kathedralen. Met de grootst mogelijke versnelling en schuin tegen de wind in zijn we naar Arcole gefietst waar we in B&B voor de komende nacht hebben geboekt. Helemaal buiten het stadje, even twijfel maar MIO bracht ons weer op de juiste plek. Van buiten twijfelachtig maar binnen weer alles nieuw en super voor elkaar. Ook een leuke ontvangst, handen en voeten want een andere taal blijft voor Italianen moeilijk. Kortom een mooie fietsdag met veel zon en temperaturen van 22-24 graden en een straalblauwe hemel. Goed ingesmeerd maar toch wat rood op de beentjes die al aardig beginnen te verkleuren.
Tot morgen John en Kees

• 04 Mei 2014 - 21:57

Ineke:

Hoi mannen,

Wat heerlijk voor jullie , eindelijk mooi weer en wat een prachtige foto,s
    hier vandaag erg koud heeft vannacht zelfs gevroren.
    Wat een verschil.......
    Groeten uit Erica