Van Kressbronn naar Bludenz over 98 km - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu Van Kressbronn naar Bludenz over 98 km - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu

Van Kressbronn naar Bludenz over 98 km

Door: De fietsers John en Kees

Blijf op de hoogte en volg John/Kees

29 April 2014 | Oostenrijk, Bludenz

Na een geweldige nachtrust in een 5 persoons slaapkamer met heerlijke kussens en wollen dekens was om half zeven de eerste blik naar buiten: wat voor weer is het? Nog een beetje grijs grauw MAAR DROOG! Toch de warme (en droge) kleren aan. Er stond een heerlijk ontbijt voor ons klaar nadat we van Claudia nog een kleine rondleiding hadden gekregen. Wat een bedrijf: pension, boerderij, boomgaard etc. Leuke plek en leuke mensen, een aanbeveling.
We hebben na het afscheid eerst nog een tussenstop gemaakt bij een lokale Scholten Wielersport want Kees zijn achterste remblokjes waren Katz versleten. Bergaf en modder en vuil hadden hun werk gedaan. John probeerde nog een standaard voor zijn fiets te kopen maar die paste niet op zijn Gazelle frame. Nadat Kees op (zijn) eigentijdse wijze van zijn fiets was gestapt bij de bank kwamen we erachter dat een schroef mistte bij zijn bagagedrager. De volgende Scholten wielersport heeft ons weer direct geholpen, het kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Door naar Lindau met vol uitzicht op de Bodensee die een wat mysterieuze indruk maakte door de optrekkende neveldampen. Via Bregenz reden we Oostenrijk binnen en ineens was daar de zon, wat een lekker gevoel op de oude verkleumde ledematen. Via enige 'Reitsma omwegen' kwamen we weer bij de Rijn. Met een mooi windje in de rug peddelden we langs een prachtig fietspad op de grens van Oostenrijk en Zwitserland. Halverwege even onze dagelijkse soep opkikker en dan nog 28 km naar Blugenz. Nadat we de Rijn de rug toe hadden gekeerd kwamen we langs het snelstromende riviertje de Ill. Met geweldige doorkijkjes en uitzichten legden we de laatste kilometers af. Zo nu en dan werden we ' opgeschrikt ' door een koeiebel. Doordat de nevel verder optrok zagen we pas hoe hoog de Alpen hier zijn. Aangezien we nog geen overnachting hadden geregeld was ons eerste adres de tourist info. De beste deal ( gescheiden bedden, WLAN, ontbijt, in de buurt) was ietsje boven het budget maar a la .....toch maar doen, kom je over de hond........ Om de stijve spieren wat te ontlasten kregen we ook het adres van een Nederlandse fysiotherapeut maar hij had zelf geen tijd. Hij bracht ons via via in contact met een mobiel werkende fysiotherapeut. Zo gezegd zo gedaan, na een heerlijke sportmassage zijn we allebei weer topfit. Misschien een idee voor mijn collega Anja Blink. Deze fysiotherapeut reist bedrijven af om preventief ziekteverzuim te voorkomen. We kijken daarna ontspannen hoe Bayern ten onder gaat tegen Real. We slapen in een mooi hotel in het centrum. We hopen na een goede nachtrust en dito ontbijt de bergen op te vliegen. De Vorarlberg pas wacht op de moedige krijgers.
Oant moan zou Piet Paulusma zeggen. Groet van John en Kees

• 29 April 2014 - 18:35

Ineke:

Hallo mannen

Wat jammer zeg al die regen, bederft veel of niet dan.
    Hopelijk klaart het wat op ,ook hier flinke buien.
    Maar geniet

Groetjes Geert en Ineke

• 29 April 2014 - 19:14

Hilly:

Hoi Kees en John,
    Wat zijn jullie al ver. We reizen met jullie mee naar Rome. Een mooie foto van de gele en paarse bloem. Volgens mij is het genieten zo'n fietstocht. Goede reis verder.
    Hartelijke groet Jan en Hilly

• 29 April 2014 - 20:17

Jan En Betsie:

Dus jullie zijn al in Oostenrijk. Geweldig! En wat een goeie verzorging door Claudia, die al jullie kleding wast en droogt. Gelukkig is het weer iets beter. Nou hier nog. Groeten vanuit de Valsteeg

• 29 April 2014 - 22:14

Margriet:

Hallo stoere mannen
    Wat mooie verhalen van jullie zonde, van het slechte weer.
    Maar jullie genieten wel.
    Vandaag de laatste voor Ivo en leanne,morgen begint het avontuur Italië
    Lieve groeten uit Dalen
    Margriet.

• 29 April 2014 - 23:26

Geertje:

Hoi mannen,

10 dagen onderweg en jullie zijn al in Oostenrijk, liggen jullie op schema?
    Wel jammer dat het weer niet meezit, maar hopelijk komt daar gauw verandering in.
    Dus een massage is zo langzamerhand toch nodig?
    Het is leuk jullie reisverslag te lezen en de foto's te bekijken, en ik kijk elke dag even wat jullie beleven.

Mijn vakantie zit er weer op, ben weer aan het werk, we hebben het heel leuk en gezellig gehad
    met elkaar.
    Voor jullie nog veel plezier de komende tijd, zet hem op daar in de bergen en ik duim voor beter weer voor jullie.
    Groetjes Geertje

• 01 Mei 2014 - 23:18

HERMAN En Carolien:

Mannen wat 'n belevenis, jammer van het weer maar de planning loopt desondanks toch aardig.
    We wensen jullie viel spasz en beter weer.