Van Unterjesingen naar Sigmaringen over 85 km - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu Van Unterjesingen naar Sigmaringen over 85 km - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu

Van Unterjesingen naar Sigmaringen over 85 km

Door: De fietsers John en Kees

Blijf op de hoogte en volg John/Kees

27 April 2014 | Duitsland, Sigmaringen

Graag willen we alle volgers bedanken voor alle leuke reacties. Dit is voor ons een geweldige stimulans.
Na een overdadig ontbijt in Gasthof Lamm gingen we ons goed voorbereiden op een regenachtige dag. Het weerbericht gaf aan: veel regen en kouder. Dus naast beenwarmers en shirt met lange mouw ook maar de regenkleding aan. Leuke reactie van de eigenaar: ihr sieht ja aus wie Polarbäre, maar is het niet een beetje overdreven?
Voor onze volgers die nog vakantie ideeën hebben voor Duitsland: Tübbingen is een aanrader evenals Gasthof Lamm. Lage prijs, uitstekende kwaliteit in een mooi oud gebouw. Voor de whisky liefhebbers ook een mooi adresje. Na wat geklungel in de binnenstad van Tübbingen werden we door een sportieve vrouw back on track geleid. Na 300 meter kwam ze ons nog weer achterop gereden, volledig achter adem gaf ze aan dat ze had vergeten te vertellen dat verderop de straat was opgebroken. Het is weer een ervaring dat contact heel goed gaat als met de fiets onderweg bent. Leuke mensen, aardig en behulpzaam. Maar we zijn onderweg van Tübbingen naar Sigmaringen. We hebben ooit overwogen als het heel slecht weer zou worden om dit stuk met de trein te doen, maar dat zou ons toch uiteindelijk geen goed gevoel geven.Het eerste stuk van Tübbingen tot Nehren viel eigenlijk wel mee met een lichte steiging van 2 a 3% wat we dus probleemloos fietsten. Daarna begon de Schwäbische Alb pas echt met steigingen van 4 à 8% over kilometers. We zijn een keer gestopt omdat we te warm waren gekleed ,maar hebben eigenlijk zonder problemen de top gehaald. Bij een klein kapelletje (zie foto's) weer wat warmers aangetrokken, want de wind is erg koud op de top van de Schwäbische Alb. Het was voor ons een overwinning dus een traktatie met koffie en gebak. We kwamen in een plaatselijke café waar nog een echte tegeloven in stond. Ons heerlijk tegen verwarmd. Onze reis vervolgd over de prachtige alpenweiden met een kronkelend stroompje waar wij onze reis mee vergezelde. De natuur was prachtig, het weer niet zo. Soms wat opklaringen maar meestal wat motregen. We hadden tegen het eind van onze trip nog al wat onverharde wegen die niet zolang geleden waren aangelegd, en dus erg zacht waren en het fietsen niet zo gemakkelijk ging, met een paar kolletjes erin was het best wel zwaar. Maar toen hebben we ons verreden naar de overnachtingsplaats , en moesten erom te komen nog eens 3 tot 4 km klimmen met stijgingspercentage van 7%. Het was wel even balen maar het gaat ons steeds beter af.
Heerlijk gegeten en onze etappe nog eens besproken hebben sluiten we deze prachtige fietsdag in de Schwäbisch Alb af.
Groetjes John en kees

• 27 April 2014 - 22:39

Judith:

Hey pap en kees, super dat het zo goed gaat!!! Leuke verhalen iedere keer! Succes verder en lekker genieten!! Xx judith

• 27 April 2014 - 22:54

Carolien Kamphuijs:

Top mannen jullie raken steeds meer in vorm zo te lezen, jammer dat het weer niet zo mee zit.
    Groet uit ook een regenachtig Dalen
    HERMAN en Carolien

• 28 April 2014 - 10:19

Rebecca:

Wat een mooie, zware en stoere tocht maken jullie. Leuk om zo mee te lezen. Wij wensen jullie heel veel succes!
    Groetjes, Jos en Rebecca

• 28 April 2014 - 13:45

Wim En Margret:

Ha die zwager en co wat mooi om jullie zo te volgen het weer zit af en toe mee en tegen maar dat mag de pret niet drukken succes de komende weken, groeten uut Erica

• 28 April 2014 - 15:53

Ineke:

Hoi mannen

In sigmaringen ontstaat volgens mij de Donau daar zijn wij toen begonnen met een klein stroompje en wat al gauw groter werd .
    Succes verder ,en niet teveel gebak eten worden de bergen straks alleen maar hoger van

Groetjes geert en ineke

• 01 Mei 2014 - 20:21

Kian:

Hallo opa ik heb een vraag hoeveel kilometer moeten jullie nog? Zet hem op Gr. Kian