Van Weil der Stadt naar Unterjesingen over 52 km - Reisverslag uit Unterjesingen, Duitsland van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu Van Weil der Stadt naar Unterjesingen over 52 km - Reisverslag uit Unterjesingen, Duitsland van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu

Van Weil der Stadt naar Unterjesingen over 52 km

Door: De fietsers

Blijf op de hoogte en volg John/Kees

26 April 2014 | Duitsland, Unterjesingen

Vandaag hebben we besloten, na een kleine teamvergadering, om Reitsma te volgen nl. een etappe uit het boekje. De overweging was om de Schwäbisch Alp vandaag op te fietsen en zondag een rustdag te nemen. Alternatief was de route volgen en twee kortere etappes te doen. Na een stemming waren we beide voor het tweede alternatief... Een rustdag gaat meer nadelen opleveren dan voordelen geeft ook de helpdesk thuis door. Dat geeft vanochtend even de tijd om de verhalen van de laatste twee dagen te vervolmaken. Dat doen we tijdens een uiterst karig ontbijt in het povere gasthof zur Saege in Weil der Stadt. Alleen beneden is de internet aansluiting stabiel. Iedereen die dit verslag leest en dezelfde plannen heeft om hier te overnachten: NIET DOEN!
Het enige voordeel is dat het pension ligt aan het juiste fietspad. Het eerste gedeelte fietst relatief gemakkelijk, we zijn warm gekleed want er is een regenachtige dag voorspeld. Na 10 km kunnen de beenstukken al uit, de zon breekt door en zal ons de gehele dag begeleiden. De typische wielren verkleuring komt weer tevoorschijn: bruine kop, bruine armen en benen waarin de pijpjes van mouw en wielerbroek zijn te zien. Geen gezicht maar that's the way it is. We maken prachtige foto's van kersenbomen in de bloei, gele koolzaadvelden en het prille groen van de bomen. Een kunstschilder zou zich eraan vergapen.
Na een kleine onenigheid in de ploeg, als goed katholiek wil John in ieder dorp langs de kerk fietsen, gaat het richting Altdorf. Daar tracteren we onszelf op een grote kop koffie en Schwarzwalder kirsch torte.
Na wat geklungel komen we in het prachtige natuurgebied Schönbuch. Het Schönbuch gebied is prachtig om doorheen te fietsen,al hadden we soms wel wat moeite om de goede weg te vinden. Toch zijn we overal goed geholpen door bereidwillige mensen met goede adviezen. Een aardige Duitser heeft ons het advies gegeven om toch maar naar het dal te fietsen , waar we dan wel weer de route zouden vinden. Dat hebben we ook gedaan en zo kwamen weer on track. In het dal kwamen we een wandelgroep tegen, iemand was bereid om ons samen op de foto te zetten. Daarna een leuk gesprek gevoerd over grote mislukte projecten zoals het centraal station in Stuttgart. Heeft handen vol geld gekost, wij kennen natuurlijk ook onze voorbeelden zoals de hoge snelheidslijn. Hij raakte niet uitgepraat over de Nachtwacht had die echter nog niet gezien. Via een aantal stevige kuitenbijters kwamen we bij een prachtig kasteel bij Bebenhausen. Na een grote cola zijn we richting Unterjesingen gefietst. Hier waren ook weer stevige kuitenbijters bij. In het dorpje hebben we onze overnachtingsplaats al snel gevonden. Na een verkwikkende douche zijn we met de trein naar de binnenstad van Tübbingen zijn gegaan. De Altstadt van deze studentenstad is prachtig, op de rivier wordt druk gepunterd. Toen we langs de grote kerk liepen was er een generale repetitie gaande van een groot koor met orkest. In de avond was de uitvoering van muziekstuk van Brahms. Dit culturele momentje hebben we maar even meegepikt. Op de terugweg het dagelijkse ijsje. In gasthoff Lamm hebben we een prima stekje gevonden waar we ook s'avonds zeer goed hebben gegeten. De Schwäbisch keuken is erg lekker en goed al is John geen fan van de knödel. Inmiddels is het gaan regenen, dit krijgen we iets te laat in de gaten zodat ons vakantie wasje nat is geworden.

• 26 April 2014 - 19:12

Betsie En Jan:

Komt de ware katholiek in John toch weer boven! Het gaat volgens ons goed tot nu toe. Prima weer en goeie zin. Hou de moed er in. Groeten vanuit de Valsteeg

• 26 April 2014 - 19:30

Ineke:

Hoi.John.. En Kees

Prachtige foto,s van de kersenbloesem en wat zitten jullie al hoog te zien aan de ene foto
    Uitzicht over het dal
    Hie Koningsdag gevierd in Emmen lekker op terras met een glaasje wijn ..had jij ook leuk gevonden!!!!!! Proost op onze koning

Groetjes geert en ineke

• 27 April 2014 - 10:17

Margriet:

Goede morgen stoere jongens

Heel herkenbaar dat John bij elke kerk wil stoppen, maar dan alleen als we op vakantie zijn.
    Jaja een hele goeie katholiek, fijn dat het zo goed gaat.
    Jullie maken mooie reisverhalen en prachtige foto.
    Lieve groeten uit het mooie Dalen.

Margriet

• 27 April 2014 - 12:41

Thieno En Ria:

Halo John en Kees,
    Wat maken jullie onderweg toch prachtige dingen mee en wat maken jullie er mooie verslagen van.
    John, afgelopen zondag heeft Dalen met 2-3 uit gewonnen van HODO en Germanicus heeft verloren.
    Dit heeft tot gevolg dat we 3e staan en Germanicus 4e. Prima toch......
    We wensen jullie een mooie voortzetting van de reis.
    Gr. Thieno en Ria

• 27 April 2014 - 21:46

Anouk:

Mooie verhalen... Er schuilen ware schrijvers in jullie!
    Ook leuk om te horen wie jullie ontmoeten..keep up the writing!
    Groeten van de boys..