Van Rome centrum naar Ciampino luchthaven 22 km - Reisverslag uit Rome, Italië van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu Van Rome centrum naar Ciampino luchthaven 22 km - Reisverslag uit Rome, Italië van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu

Van Rome centrum naar Ciampino luchthaven 22 km

Door: De fietsers

Blijf op de hoogte en volg John/Kees

15 Mei 2014 | Italië, Rome

Hallo volgers. Dit is echt het laatste verhaal van onze fantastische reis en de vele belevenissen. We zijn samen ergens aan begonnen en hebben samen het tot een goed eind gebracht. Na een prachtige dag in Rome hebben we op de terug weg gisteren nog een paar grote Samsonite tassen gekocht om onze niet al te fris ruikende kleren en fietstassen in op te bergen voor onze vlucht terug. Bij het ontbijt werden we aangesproken door een Italiaanse politie agent, die ons vertelde dat we goed moesten letten op onze spullen ,want de dag ervoor had hij meer dan 220 aanhoudingen gedaan in verband met zakkenrollen. Onze stalen ros, de trouwe metgezel had twee dagen bij ons op de kamer gestaan en moesten we weer twee trappen naar beneden brengen. We hebben dit om de beurt gedaan om onze spullen niet onbewaakt te laten. Met MIO onze fietscomputer zijn we weer door Rome gefietst en werden weer door veel toeterende Italianen uitgeleide gedaan. Wel even goed opletten anders vlieg je terug met een gipsvlucht. Naast het drukke verkeer moet je ook oppassen dat je niet in een tramrail rijdt, die zijn in Rome ook rijkelijk vertegenwoordigd in het asfalt. Naarmate we in de buitenwijken kwamen werd het wat rustiger waardoor we wat ontspannen konden genieten van onze afscheidsrit in Rome. Het einddoel van onze reis waar we zo lang naar toe hadden gewerkt. Het is soms een gek gevoel, je fietst op een 4 baansweg met een fietsstrook ernaast. In Ciampino bracht de GPS ons weer, als vanouds, naar het juiste adres, B&B Lollobrigida. We hadden onbewust het beste voor het laatst bewaard want dit nieuwe complex blinkt uit in mooi interieur en frisse kleuren. We stonden al om 11 uur op de stoep maar dat was voor de eigenaar Lucia geen probleem om ons hartelijk te verwelkomen met espresso en koek. Ze raakte niet uitgepraat over onze fietstocht en was erg belangstellend. Ze liet ons alle 4 kamers zien elk in een andere kleurstelling. Ze spreekt zelfs redelijk Engels zodat je elkaar ook wat hebt te vertellen. Vanuit Ciampino ben je met de trein binnen een kwartier in Rome en ze heeft zelf een haal- en brengservice naar de luchthaven van Ciampino. We willen geen reclame maken maar we kunnen B&B Lollobrigida van harte aanbevelen bij iedereen die van plan is naar Rome te gaan.
Na de douche hebben we de fietstassen geleegd en in onze nieuwe tassen gepakt, direct een heel ander gevoel. Dan zie je pas wat we de afgelopen weken mee de bergen hebben opgezeuld. Geen overbodige zaken maar altijd teveel, less is more zeggen de Engelsen.
Daarna op de lege en veel lichtere fiets de route verkend naar de luchthaven, op de fiets 3,9 km. Ook nu weer een klein stukje over de 4 baansweg. Op de luchthaven even e.e.a. verkend zodat we morgen vlot kunnen inchecken. Aan alles kun je merken dat we naar huis willen, het avontuur heeft morgen precies 28 dagen geduurd. Het weerzien met de familie, gezin en echtgenotes heeft nu de overhand.
Tot zover ons verslag van onze tour Dalen - Rome. We hebben in totaal 2200 km gefietst. We made it. John gaat zich weer met allerlei zaken bezig houden in en rondom het huis en wat hem zoal voor de voeten (lees: handen) komt !!
Voor Kees begint de werkweek maandag weer, fris van geest en lichaam om de uitdagingen aan te gaan die werken in een fusie ziekenhuis met zich meebrengt. In de Friezenkerk kwamen we nog een aardige wijsheid tegen die model kan staan voor veel organisaties nl.
Beter het niet volmaakte in eenheid dan het perfecte in onmin.
Dat lijkt ons een mooie spreuk om mee te eindigen.
Salve vrienden tot ziens bij ons in Dalen of elders...... Het was goed toeven met jullie.

Groet van John en Kees

• 15 Mei 2014 - 21:23

Margriet:

Voor mij is dit ook het laatste korte verhaaltje.
    Heb genoten van jullie prachtige verhalen.
    Heel fijn om jullie na vier weken terug te zien.