Van Carsulae naar Ponzano Romano 75 km - Reisverslag uit Ponzano Romano, Italië van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu Van Carsulae naar Ponzano Romano 75 km - Reisverslag uit Ponzano Romano, Italië van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu

Van Carsulae naar Ponzano Romano 75 km

Door: De fietsers John en Kees

Blijf op de hoogte en volg John/Kees

11 Mei 2014 | Italië, Ponzano Romano

Hallo volgers; We zijn dus nog niet in Rome wat door een misverstand de wereld in geholpen is. We moeten nog een groot gedeelte over de Apennijnen waar het constant omhoog en omlaag gaat. Maar eerst onze overnachting in het appartement Perticare in Carsulae wat fantastisch was. De heer des huizes was erg behulpzaam en sprak goed engels wat toch wel fijn is om wat advies te verkrijgen. Na een goed ontbijt heeft John eerst de remblokken van de voorrem van zijn fiets vervangen. Better safe than sorry. Daarna op pad richting S Gemini en nog even een poging gedaan om bij de ruïnes van Carsulae te komen. Een Romeinse stad aan de via Flaminia die door Tactius en Plinius de Jongere om zijn schoonheid werd geprezen. De eerste stad die we tegen kwamen was Narni wat boven op een berg ligt, een stevige klim. Aan het begin van deze klim kwamen langs een indrukwekkende boog van de Ponte di Augusta, een project uit de tijd van keizer Augustus ( zie foto). In Narni heb je een geweldig uitzicht over de prachtige valleien van Umbrië. In het stadje zijn we nog even in de Dom geweest waar op dat moment nog een dienst was. ( even een foto van gemaakt). De fietstocht vervolgd en dan zijn de Apennijnen zwaar na drie weken en een dag onafgebroken fietsen. Ook nog over de Poggio gekomen en ons bij Montebuone verreden , waarnaar we om weer op de route te komen een klim hadden van 10%. Kijk ook eens naar de foto met de weggeslagen weg wat door het natuurgeweld hier toch wel regelmatig voorkomt. Op een terrasje even een colaatje en een boterham voor de broodnodige energie. Soms hadden we behoorlijke tegenwind dat geeft heel veel lawaai als je de berg afsuist. Wie had gedacht dat we met de handjes op het stuur zouden afdalen naar Rome moeten we even uit de droom helpen. De Apennijnen kent venijnige hellingen, het gaat steeds op en neer en aangezien in Italië de dorpen en steden op de heuvels zijn gebouwd is het steeds kort heftig dalen en klimmen. We zien nu heel vaak het einddoel Rome op de verkeersborden staan, het einddoel komt in zicht. Om alvast te wennen aan de klim naar Ponzano hebben we dit deel alvast verkend.......klopt niet helemaal, we hadden het bordje van het hotel Roma Domus over het hoofd gezien en daardoor ruim 5 km bergop te ver doorgereden. Even gebeld en met de smoor in het lijf terug gefietst. Morgen weer de bult op. Na een lekkere douche en een maaltijds alles snel weer vergeten. De was hangt uit het raam. Morgen weer verder, in de teambespreking kijken we of we doorfietsen naar Rome of dat we nog een tussenstop maken. We hebben de tijd. Voor straks lekker slapen en morgen gezond weer op. Vanuit een bewolkt maar zonnig Italië, arivederci.

• 11 Mei 2014 - 20:00

Betsie:

Jongens, het blijft opletten met af en toe van die slechte wegen, maar het blijft een schitterend avontuur. En als jullie later niet in de hemel komen, dan weet ik het niet. Zoveel kerkbezoek in zo,n korte tijd.
    Zet nog even door. Groeten vanuit de Valsteeg

• 11 Mei 2014 - 20:28

Ineke:

Hoi mannen

Hier mijn laatste berichtje , want morgen vlieg ik naar China maar dan zijn jullie
    al in Rome. HEERLIJK. Je doel bereikt en dan nog genieten van de mooie stad
    John doe je de Paus even de groeten en steek je even een kaarsje op

Groetjes Geert en Ineke

• 11 Mei 2014 - 20:48

Anouk:

Gewoon tijd over! Wat gaat het voorspoedig! Nog even en dan is het doel bereikt!
    Go Kees! Go papa!

• 11 Mei 2014 - 21:18

Thieno En Ria:

Hallo John en Kees,
    Op naar Rome! Geniet van de resterende tijd.