Van Arcole naar Ferrara 111 km - Reisverslag uit Ferrara, Italië van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu Van Arcole naar Ferrara 111 km - Reisverslag uit Ferrara, Italië van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu

Van Arcole naar Ferrara 111 km

Door: De fietsers John en Kees

Blijf op de hoogte en volg John/Kees

05 Mei 2014 | Italië, Ferrara

Beste volgers, wat zou het thema kunnen zijn van deze dag? Enerzijds is daar de ervaring met de Po vlakte, een soort Noord Groningen met dit verschil dat er veel wijnstruiken staan. Je hebt altijd wind tegen hoe je ook fietst. Anderzijds zou het thema kunnen zijn: het verhaal van iets teveel vertrouwen op de bordjes richting rivier de Po waardoor we langzaam afdwaalden naar het Oosten. Dit moesten we later bezuren met een stevig stukje terug over de winterdijk van de Po richting Ferrara.
Na een uitstekende nachtrust op goede bedden in een geweldig B&B kregen we een heerlijk ontbijt voorgeschoteld. Toen we de avond kwamen aanrijden leek het meer op een Oost Europa tafereel. Oude schuren en een scheefgezakt afdak en een elektrisch bediende ijzeren poort met daarachter een grote herder. Maar het jonge echtpaar had daarachter een geweldig onderkomen gebouwd. B&B Artemide is een aanrader.
Om 9 uur on de fiets met als doel de ommuurde stad Montagnan. Daarover hadden we veel gelezen en de werkelijkheid bleek nog mooier. Zowel de vesting alsook de Dom was prachtig, zie de foto's. Na een uur even een kop koffie met een kleine versnapering. Toen weer op de fiets en na een uur geweldig tabak van de zoektochten uit het Reitsma boekje. Dus weer even stayeren op de doorgaande weg, heerlijk.
In Badia hadden we al behoorlijk wat energie verdaan , dus even tijd voor een kopje soep. Geen restaurant te vinden , maar een Chinees daar kun je altijd terecht voor een kopje soep. Onze reis vervolgd maar de Reitsma route kwijtgeraakt. Maar we vonden een redelijk alternatief naar we dachten om een fietspad naar de rivier de Po te volgen. In het begin ging dat prima, maar later zijn we heel ver afgedwaald van Ferrara. Maar uiteindelijk met wat tijdverlies en extra kilometers zijn we toch op ons vooraf geboekte adres midden in Ferrara aangekomen. Ivo en Leanne gebeld die ons hebben opgehaald. John had een prachtig weerzien met zijn vrouw, kinderen,kleinkinderen en de moeder van Leanne. We hebben daar heerlijk gegeten en gezellig bij elkaar gezeten en bijgepraat. We zijn om 23.00 Hr naar ons pension teruggebracht want het is het bedtijd. Morgen om zeven uur gaat de wekker weer voor onze volgende fietsdag. Welterusten en tot morgen.

• 05 Mei 2014 - 19:43

Ineke:

Hoi mannen

Heel veel plezier in Ferrara en doe de groeten aan Ivo en Leanne

Groetjes Geert en Ineke

• 05 Mei 2014 - 22:06

Betsie:

Zijn jullie nu al in Ferrara? Ik lees niets over dat jullie bij Ivo en Leanne zijn. Lezen we misschien in het volgende verslag. Groeten vanuit de Valsteeg

• 05 Mei 2014 - 22:57

Annie Scholten:

Hoi John en Kees,

Jullie reisverhalen lezen we met plezier; nu nog een bezoekje brengen aan Ivo en Leanne en ook Margriet ontmoeten. Veel plezier daar.
    Succes !

• 06 Mei 2014 - 08:44

Betsie:

Excuus voor mijn vorige reactie. Het bericht was nog net hekemaal voltooid toen ik het las. Van jullie bezoek aan Ivo en Leanne stond nog niets vermeld, maar leuk dat jullie daar geweest zijn en nu goed weer hebben. Zet hem op naar Rome. Groeten.