Van Vilpian naar Ala 122 km - Reisverslag uit Avio, Italië van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu Van Vilpian naar Ala 122 km - Reisverslag uit Avio, Italië van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu

Van Vilpian naar Ala 122 km

Door: De fietsers John en Kees

Blijf op de hoogte en volg John/Kees

03 Mei 2014 | Italië, Avio

Na een uitstekende nachtrust werden we om 6.30 uur gewekt door de vogels. Pension Sunnhofer ligt in een prachtige rustgevende omgeving tussen de bergen. Omdat we een sterk internet signaal hebben doen we de warming up met de opbeurende klanken van Heino ( schwarze Barbara en Rosamunde), Hansi Hinterseher, en ons lijflied wat ons de hele tocht begeleid nl. Lass die Sonne in dein Herz van de groep Wind. Als het ff tegenzit onderweg ( regen of ander malheur) dan zing en we samen het hoogste lied. Vooral in tunnels is de akoestiek geweldig. Om 8 uur puenktlich aan het ontbijt, zeer uitgebreid en smaakvol. Voldoende om ook een lunchpakketje te maken. We ontmoeten een fietsclub van 4 man uit Muenchen. We wisselen ervaringen uit, zij fietsen met de racefiets tochten door Zuid Tirol. De kater van de nederlaag van Bayern, eerder deze week, was weggespoeld.
John had inmiddels een overnachtingsplaats geboekt in Ala, op de site ziet het er allemaal netjes uit, in het centrum. De prijs is okay, er is internet en incl. ontbijt. Geeft een goed gevoel overdag heb je dan geen gepiel meer. Dat betekent wel even stevig doorbijten. Een stimulans is dat ook de familie van Sieta uit Nieuw Zeeland ons volgt. Dank voor de reactie tante Jos and hope to see you soon in may and Paul in september.
Dus om 9 uur op de fiets en kilometers maken. We gaan eerst richting Bolzano over uitstekende fietspaden die erg goed zijn aangegeven met bordjes . Het is ook erg gemakkelijk als we de rivier de Adige maar volgen. Het is uitstekend fietsweer met zo nu en dan de zon, maar altijd droog. We hebben zitten te rekenen dat we toch wel wat etappes door moeten fietsen om op tijd in Rome aan te komen om ons vliegtuig niet missen.
De gehele etappe is waar je ook kijkt links of rechts een enorme fruitteelt gaande .
Van Bolzano gaat het verder over de goed verzorgde fietspaden richting Trento om daarna door te zetten naar Rovereto. We fietsen in een soort vallei tussen twee bergruggen door wat geweldige uitzichten geeft en een pracht aan natuurschoon. Bloeiende bloemen langs alle wegen in de berm, en bloeiende fruitbomen, al is hier de natuur al wat verder als in Oostenrijk.
In Rovereto gaan we de stad in om even wat te drinken, het centrum is moeilijk te vinden, de buitenwijken maken een uitgestorven indruk. In het centrum is een grote brocante markt, het had ons niet verbaasd als we Gerrit en Wimmie waren tegen gekomen.
We pakken de draad op voor de laatste 12 km naar Ala. De wind is inmiddels ietwat in ons nadeel gedraaid. De afstand gaat ook wat in de benen zitten. Halverwege worden we ingehaald door een echtpaar op een racefiets, in het wiel dus en de laatste kilometers lekker stayeren. Het paar vat het sportief op en zet ons keurig af bij de poorten van Ala. We zijn de donkere onweerswolken voor gebleven. Vandaag de hele dag droog afgezien van en paar spetters. In het centrum vinden we snel onze B & B, van buiten lijkt het wat sober maar binnen in 1 woord geweldig. Via een typisch Italiaanse patio en en prachtig trappenhuis naar mooie nieuwe kamers, grenen met wit.
Na de douche even de vochthuishouding op orde brengen in het café. De pijntjes vallen erg mee ( een vraag van een van de volgers), links en rechts een zalfje en uiteraard iedere avond het wasje om 's ochtends weer fris in de kleren te zitten. Iedere ochtend een klodder vet in de fietsbroek om irritatie te voorkomen.
Om met Koot en Bie te spreken: met dille tussen de bille zou zelfs Methusalem nog wel wille ( fietsen uiteraard).
ALLES GUTE UND BIS MORGEN.

• 03 Mei 2014 - 19:38

Linde, Ruben En Fedde:

Dag pake en john
    Nog een mooie reis en mooie plekken om te zien
    We hebben samen bij de foto's gekeken leuke website
    En een goede reis
    Groetjes linde ruben fedde en sieta

• 03 Mei 2014 - 19:46

Mark:

Hoi kerels
    Leuk om de verslagen te lezen en foto's te zien
    Ziet er mooi uit
    Zet hem nog op en zorg dat je vlucht haalt
    Groetjes Mark Sonja Silke en thies

• 03 Mei 2014 - 22:25

Ineke:

Hoi mannen

Wat heerlijk een dag zonder regen nou nog een beetje zon!!!!!!
    Banden vol met wind wie dut mie wat.

Fijn weekend groetjes Ineke

• 04 Mei 2014 - 10:14

Betsie En Jan:

Geweldig wat zijn jullie al een eind op weg. Deze weg hebben wij ook verschillende keren gereden, met de auto uiteraard. Maar ik zie het zo weer voor me, de Adige volgen en al die fruittuinen. Prachtig,. Nog even en dan zijn jullie in Ferrara. Zet hem nog een op. Vooral nu het weer beter wordt geeft dat goede moed. Groeten uit de Valsteeg van Jan en Betsie

• 04 Mei 2014 - 11:33

Herman En Carolien :

Wat fijn mannen zo 'n dagje zonder die regenkleding. Prachtige verhalen we reizen met jullie mee via deze site. Zet m op richting Rome maar dat gaat zeker lukken.
    Groet van ons

• 04 Mei 2014 - 17:30

Ron En Ina:

Heb echt even de tijd genomen om het verhaal te lezen, maar ook die van een paar dagen terug (moest even een tussensprintje nemen....). Wat een prachtige verhalen en wat fijn om te horen dat het me de regen wat minder is. Succes jongens!

• 04 Mei 2014 - 19:24

Betsie:

Ik heb op internet even de tophit "lasz die sonne in dein herz" opgezocht. Als je dat filmpje ziet snap je meteen dat jullie dat vleugels geeft. Geweldig!!