Van Bludenz naar Langen over 27 km. - Reisverslag uit Klösterle, Oostenrijk van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu Van Bludenz naar Langen over 27 km. - Reisverslag uit Klösterle, Oostenrijk van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu

Van Bludenz naar Langen over 27 km.

Door: De fietsers John en Kees

Blijf op de hoogte en volg John/Kees

30 April 2014 | Oostenrijk, Klösterle

Ja beste volgers, jullie zullen wel denken, wat een korte afstand. Wij zijn min of meer gestrand in het plaatsje Langen am Vorarlbergpass.
Na een regenachtige nacht stonden we vanochtend met doorknede been en rugspieren op. Na een goed versterkend ontbijt waren we er klaar voor de beklimming van de Vorarlberg. Een beetje spanning voelden we wel: hoe zou het ons vergaan in het hoog gebergte? Bij het vertrek was het grijs / grauw maar droog. Van de hoteleigenaresse kregen we de beste wensen mee. Dit was ws het enige hotel waarbij de fiets door de voordeur mee naar binnen kon. Bij gebrek aan een fietsenstalling stonden de fietsen in ........het invalidentoilet. Elke dag wel iets bijzonders dat kleurt de dag. Na een paar km kon Pluvius zich niet inhouden en het begon pijpenstelen te regenen, het was daarnaast guur en koud. De temperatuur kwam niet boven de 6 graden. De eerste dorpjes waren nog leuk in de regen, de stijging was te doen. Maar de combinatie regen, wind, temperatuur, bergop etc. begonnen zijn tol te eisen. In een bushokje (zie foto) een kleine teamvergadering gehouden. Het besluit werd genomen, in Langen nemen we de trein naar St. Anton. In managerstaal: je moet soms een tussendoel bijstellen om je einddoel te halen. Zo gezegd zo gedaan maar het kwam allemaal toch weer anders. Dat is dan weer het verhaal van deze dag. Eenmaal in Langen station aangekomen hebben we kaartjes gekocht in de automaat en moesten we nog een uur wachten. We hebben ons een beetje verwarmd en omgekleed in de stations restauratie en een kop warme chocolade melk gedronken. Een lekkere Mars erbij en we voelden ons al een stuk beter. Toen de trein arriveerde en we in wilden instappen mocht dat niet want je moet speciale plaatsen voor de fiets reserveren. De Vorarlberg op fietsen was geen optie i.v.m sneeuwval op de top en werd ons ook door de Oostenrijkse buschauffeur afgeraden. Wat nu????. De spoorwegbeambte van dienst heeft er van alles aan gedaan om ons toch nog vandaag op de trein te krijgen maar dat is ook niet gelukt. We hebben nu geboekt voor morgen wat erg omslachtig ging maar dat is wel gelukt. We gaan met de trein tot Landeck. Dus hebben we een pension geboekt tegenover het spoor wat ook in het Reitsma boekje staat en waar ons oog op viel.
De oudere vrouw had ons al een uur geobserveerd en zien kleumen bij het station en we waren dan ook van harte welkom. Onze kleren konden we lekker drogen bij de verwarming in de kelder en we mochten in de woonkamer van haar zitten. In der guten stube also. We hebben de tijd gebruikt on wat bij te slapen en op te warmen.
Het was een bewogen natte dag waar we aan kilometers niet veel opgeschoten zijn. 's Avonds gegeten in het dorp na een korte rit met de bus.
Morgen wordt het weer iets beter en kunnen we hopenlijk tot over de Resschen pas komen.
Tot morgen vanuit Langen, ciao

• 30 April 2014 - 18:11

Jan En Ria KLaassen:

Beste John en Kees,

Jullie verhalen met heel veel plezier gelezen, omgeving Bludenz naar Landeck komt ons bekend voor als wij op reis zijn naar de wintersportplaatsen Serfaus - Fiss - Ladis.

Wij hopen dat de weersomstandigheden zijn verbeterd zodat de Reschenpass geen probleem gaat opleveren.

Trouwens de Ronde van Romandia in Zwitzerland is vandaag in verband met sneeuwval behoorlijk ingekort.

Een extra glaasje Jagermeister kan de inwendige mens goed doen.

Wij blijven jullie volgen en heel veel plezier

hartelijke groet van Jan en Ria Klaassen

• 30 April 2014 - 21:13

Ineke:

Hoi mannen,

Wat een verschrikkelijke dag wat kan regen toch de boel bederven.
    Maar ach zo,n rustdagje is ook niet verkeerd neem een lekker glaasje rode wijn John
    net als bij de vierdaagse( plop) heerlijk dan kan je er de volgende dag weer tegen aan
    Wij hebben vandaag de laatste lange afstand gedaan nu is het afbouwen en over anderhalve week gaan we,
    Tot schrijfs. Groetjes Geert en Ineke

• 01 Mei 2014 - 10:45

Arry:

Hoi mannen,

Jammer dat deze etappe niet gelukt is, is namelijk een zeer mooie etappe! Maar met sneeuw is 't wel iets teveel van eht goed. Vanaf Landeck is het ook super en de Reschenpass is ook goed te doen.(let op het kerkje in het water). Daarna een heerlijk fietspad immer geradeaus, op naar de zon! Succes vandaag!

• 01 Mei 2014 - 11:39

Jan En Betsie:

Wij krijgen het haast koud van zulke barre verhalen. Wat zonde. Hopelijk vandaag beter weer, we blijven jullie volgen. Dus blijven schrijven. Succes verder in de bergen

• 01 Mei 2014 - 14:40

Wim:

weer of geen weer het hoort er allemaal bij, dus "bliem trappen "

• 01 Mei 2014 - 20:07

Anouk:

Ach jammer die regen, het kan nooit erger worden.
    Die foto van Kees in het bushokje...geweldig!
    Ik was bij het verhaal al aan het visualiseren...net als bij dat dekentje...en zo was het dus ook haha.
    Zonder gekheid, top mannen!
    Groet Anouk