Van Gennep naar Wassenberg 108 km - Reisverslag uit Wassenberg, Duitsland van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu Van Gennep naar Wassenberg 108 km - Reisverslag uit Wassenberg, Duitsland van John/Kees Pelgrim/Oosterhof - WaarBenJij.nu

Van Gennep naar Wassenberg 108 km

Door: John en Kees

Blijf op de hoogte en volg John/Kees

20 April 2014 | Duitsland, Wassenberg

Vanmorgen eerst de Paasdagen begonnen met een goed paas ontbijt. We zaten met acht mensen aan tafel. De meesten waren wandelaars die gedeeltes van het Pieterpad liepen. De verschillende verhalen waren leuk om te horen. Maar wij gingen natuurlijk fietsen en wel van Gennep naar Wassenberg in Duitsland. Het begin was wederom moeilijk om op de goede route te komen. Maar met onze Mio fietscomputer en de gewone kaart lukt het altijd weer. Het eerste stuk ging van Afferden, Nieuw Bergen, Well naar Arcen. Dit stuk route gaat door het national park De Maasduinen en daarna langs de Maas. In Arcen hebben we koffie gedronken. Het is er erg gezellig zitten in het dorpje vooral met het prachtige weer. Van Arcen hebben via Lomm,Velden, naar Venlo. Venlo zijn we betrekkelijk eenvoudig doorheen gefietst, en na Venlo hebben we op een bankje met uitzicht op de Maas ons broodje opgegeten. Vanaf daar verder langs de Maas met zijn prachtige vergezichten tot aan Kessel. Daar zijn we de Maas overgestoken met het veerponten naar Reuver. van Reuvers naar Roermond via Asselt. In Roermond hebben we lang moeten zoeken omdat onze Mio fietscomputer ons de verkeerde kant opstuurde. Maar door veel te vragen zijn we toch weer op de goede weg gekomen die ons via St. Odillieberg, Vlodrop naar Wassenberg bracht. In Wassenberg hebben we nog een paar bergjes met 5 a 6 procent moeten overwinnen(goede training zegt Kees dan).
We hebben vandaag minder snel kunnen fietsen ivm harde wind. Toch hebben we 110 km afgelegd wat ook ons doel ook was.
Een prachtige mooie zonnige dag gehad. Moe maar voldaan.
Tot gauw.

• 21 April 2014 - 14:11

Henk En Annie:

Dat was op eerste paasdag al een hele lange route, 110 km gefietst met veel wind en zon. Hopelijk vandaag weer een goede dag. Mooie foto´s hoor.